Koszty przesyłki uzależnione są od wybranej formy płatności:
1. Przedpłata na konto: 16 zł - zamówienia od 299 zł przesyłka GRATIS
2. Płatność przy odbiorze (u kuriera): 20 zł
3. Odbiór osobisty: 0 zł
Wszystkie produkty dostarczamy za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD.
Przesyłkę można sprawdzić na stronie DPD:
https://www.dpdpickup.pl/Zlokalizuj-paczke
lub dzwoniąc do Contact Center pod numerem 801 400 373 lub 22 577 55 55.
Wszystkie nasze paczki podczas transportu do Państwa są ubezpieczone.
UWAGA:
Koniecznie należy sprawdzić przesyłkę w obecności kuriera przy
doręczeniu, co pomaga w szybkim i pozytywnym załatwieniu spraw
dotyczących reklamacji z tytułu uszkodzenia przesyłki podczas transportu
(wymagania ubezpieczyciela firmy kurierskiej).
W przypadku odebrania przesyłki bez sprawdzenia, nie gwarantujemy
pozytywnego rozpatrzenia reklamacji dotyczących uszkodzeń towaru podczas
transportu.
Najczęściej już na podstawie protokołu spisanego z kurierem podczas
doręczenia, możemy szybko i bezpłatnie wymienić Państwu towar na nowy.
Takie sytuacje (uszkodzenia towaru) występują raz na kilkaset przesyłek,
więc problem jest marginalny, ale czujemy się zobowiązani aby zwrócić
na to uwagę.
Prawo przewozowe określa dochodzenie roszczeń w następujący sposób:
Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r ; Prawo przewozowe (Dz.U. z 2000 r nr 50, poz. 601 ze zm.).
Art. 76.
Przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,
2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,
3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,
4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po
przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz
udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do
przewozu a jej wydaniem.
Tak więc, jeżeli przesyłka nie zostanie sprawdzona podczas doręczenia,
jest możliwość dochodzenia roszczeń z tytułu jej uszkodzenia
bezpośrednio w firmie kurierskiej z wykorzystaniem punktów 2,3 lub 4
art. 76 prawa przewozowego.
Natomiast art 545 § 2 Kodeksu Cywilnego określa obowiązki kupującego w następujący sposób:
W razie przesłania rzeczy sprzedanej na miejsce przeznaczenia za
pośrednictwem przewoźnika, kupujący obowiązany jest zbadać przesyłkę w
czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju: jeżeli
stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy,
obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia
odpowiedzialności przewoźnika."